Ashtanga Vinyasa Yoga to dynamiczna forma jogi, która wytwarza harmonię pomiędzy ruchem a oddechem. Pierwsza seria ashtangi, którą praktykujemy podczas regularnych zajęć, prowadzona jest według metody Sri K. Pattabhi Jois’a i oryginalnie nauczana jest w K. Pattabhi Jois Ashtanga Yoga Institute w Mysore, na południu Indii. Metoda ta łączy ze sobą wiele istotnych dla ciała i ducha elementów.

Ashtanga Yoga to praktyka, którą może rozpocząć każdy. Zaczynamy od zajęć dla początkujących, tak by solidnie nauczyć się podstaw. Później uczymy się płynnie przechodzić między asanami i łączyć je z oddechem. W końcu kiedy pewnie i świadomie opanujemy połowę pierwszej serii, możemy zacząć zajęcia ashtangi, by nauczyć się kolejnych asan.

Ashtanga zdobyła już serca wielu gwiazd. Praktykują ją m.in. Madonna, Sting, Chris Martin czy Gwyneth Paltrow. Metoda jest o tyle wygodna, że kiedy poczujemy się pewni, regularnie ćwicząc pod okiem nauczyciela, w pewnym momencie możemy zacząć uprawiać ją sami.

Na zajęciach nie korzystamy ze zbyt wielu pomocy. Każdą asanę możemy zmodyfikować tak, by dopasować ją indywidualnie do danej osoby. To zajęcie dla indywidualistów. Dla tych, którzy lubią ćwiczyć w swoim tempie, którzy nie boją się wyzwań.

Ashtanga to pewnego rodzaju rutyna, dobry nawyk wykonywany każdego dnia. Regularna praktyka jogi, powtarzana co rano jak rytuał, ma chronić nasze zdrowie, nie tylko fizyczne, lecz również psychiczne. Dobrze mieć coś stałego. Taki styl życia to spokój dla głowy, balsam dla duszy i zdrowe, mocne ciało.

Jak to mawiał Sri K. Pattabhi Jois : „Practice, practice and all is coming”… Ale „what is coming?” no właśnie.. Przekonaj się sam. Zapraszamy na matę!

Zajęcia prowadzimy w II grupach dla:

  • początkujących,
  • zaawansowanych.

Czas trwania: 75 min.